Alla inlägg den 17 maj 2007

Av MLI Wolfchild - 17 maj 2007 22:56

För några dagar sen ville pappa att jag skulle följa med honom till "Tjärnen". Pappa åker ofta dit och fiskar, eller bara kollar om det är några fiskar som är uppe och vakar. Där får han ro. Om vintrarna brukade han och en vän till honom åka dit och pimpla, men för några månader gick denne vännen bort. Det tog hårt på pappa, och jag tror att han åker dit dels för att känna sig närmare vännen och minnerna som dom skapade där.


Jag förstår att han får ro där, är en sådan rofylld plats som har en sådan lugnande effekt som man behöver ibland. Man kan tänka i lugn och ro, och får möjlighet att rensa hjärnan lite.

Av MLI Wolfchild - 17 maj 2007 22:51

Jag och Nellie tog en nattprommenad igår. Det var en sådan natt då det aldrig blev riktigt mörkt, hur härligt som helst. Märks att sommaren är på väg.

Av MLI Wolfchild - 17 maj 2007 15:06

Tack Partyprinsessan! Du är en ängel.Att jag inte tänkte på det.


ctrl + C och ctrl + V fungerar.


Wohow!

Av MLI Wolfchild - 17 maj 2007 15:04

Vi börjar från början, och det är fredagen den 27 april. Då kom Rockkullan till mig på kvällen, med buss. Sen sov vi här till på lördagen, då vi åkte vidare upp till Härnösand för att träffa Fillebeau och Renskötarn. Vi hade bestämt att vi fyra skulle fira Valborgsmässoaftonen tillsammans. Både Rockkullan och jag kända att det var våran tur att åka upp till dom efter som dom hade kommit så många gånger till oss, när vi skulle träffas. Dessutom hade Rockkullan aldrig varit där, och jag bara en enda gång.

Det blev en rolig roadtrip med skön musik och mycket prat.


När vi kom fram var klockan närmare 16 på eftermiddagen, vi hade varit lite seg med att komma iväg. Först låg vi och drog oss länge, sen blev det även lite duschning och fixning.


Vi åkte först hem till Renskötarn för att hämta upp henne, dom två hade nämligen bestämt att dom skulle ha delad vårdnad av oss under tiden vi var där. Dom är för söta. Men det visade sig att hon inte var riktgt färdigpackad så vi satte oss och började uppdatera varandra medan hon plockade ihop det sista. När hon var klar tog hon över körningen och visade oss vägen till Fillebeau. jag hade varit där förra gången men då gick vi gång- och genvägar, så hade interikgtigt koll på bilvägen.

När vi kånkat in all packning hos Fillebeau, började vi fixa oss, och maten inför kvällen. Det var bestämt att vi skulle ut på ett uteställe som heter O´Learys, som dom döva kallar för OL ( Man bokstaverar O - L)

Några timmar senare bar det av neråt city, uppiffade och glada i hågen.


När vi kom fram så var det ingen kö, var bara att knata in. Men stället, som inte är allt för stort, fylldes snart. Efter en stund kommer "Härnösands -tolken" (HT) framspringandes och kramar oss. Renskötarn och Fillebeau hade förvarnat HT att vi skulle komma, och det var jättekul att se henne igen! Var längesen sist.


Blev en jättekul kväll med mycket dans! Dansade verkligen järnet.

När den började lida mot sitt slut träffade Renskötarn en kille som hon hade tolkat (Han hade hållt föredrag och hon hade tolkat till döva) som hon började prata med. En bit bort stod vi och tecknade till varandra, den höga sljudnivån på stället gjorde att det föll sig naturligt att teckna. Skönt att vara med ett gäng där alla kan teckenspråk så man slipper stå och försöka överrösta allt annat. Det tär.

Efter ett tag kom Renskötarn och killen över till oss och frågade om vi skulle börja röra på oss. Eller rättare sagt Renskötarn frågade, killen trodde att vi var döva. När vi svarade oralt, tittade han förvånat på oss och utbrast:


-Jasså ni är hörande. Och säger ingenting.


När vi förklarade det positiva med att teckna istället för att skrika så nickade han förstående.


Iallafall.


Vi bestämde att vi skulle gå till Big Boy (Är typ som MAX) och äta, och ställde oss i klädkön. Jag var, som vanligt, inte hungrig utan nallade bara några strips av dom andra. Satt mest och tyckte synd om mig själv för att jag fått tillbaka mina skavsår som jag fick två helger innan.

Det var mycket folk både i och utanför hamburgeriet, och några smarta, mogna människor tände eld på skräpet i en papperskorg alldeles utanför ingången. Detta resulterade i att hela stället började stinka brandrök, det stack i både ögon och hals. Var så illa att till och med dörrarna slutade fungera. Folk fick bryta sig in.


Efter detta tog vi en taxi hem, till min stora lycka! Var en bit och gå, och ville inte gå barfota i den kylan.


Summa sumarum så var kvällen hellyckad! Kunde inte ha blivit bättre.



Presentation

Omröstning

Går du med kärlekens fjärilar i magen just nu?
 JA! Dom dansar rave där inne.
 Ja lite.
 Nja.
 Nej, dom ligger i dvala just nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards