Alla inlägg under mars 2007

Av MLI Wolfchild - 31 mars 2007 12:49

Som jag sa i det förra inlägget så har jag inte skrivit på ett tag nu. Anledningen är främst att våren har kommit till detta avlånga land! Har sett citronfjärilar, Tussilago, Kanadagäss och flugor. Citronfjärilar är ett säkert tecken på att våren har kommit för mig, nu är det bara sädersälorna som fattas. När dessa går omkring och nickar i trädgården så vet man att sommaren inte är allt för långt borta!Vet att det kommer att komma ett bakslag snart, med all säkerthet. Men har vårkänslorna en gång infunnit sig så kan man inte stoppa dom.Vårkänslor är härligt, man blir så glad!

Av MLI Wolfchild - 31 mars 2007 12:43

Har inte skrivit på ett tag nu, men har inte haft någonting att skriva om just. Nu kan jag iallafall meddela att den 12 juni kommer MLI bli märkt for life! Har beställt tid hos tatueraren i staden. Har provmålat för att se om min egenhändigt målade tatuering kommer att passa på stället jag tänkt ha den på. Kan även meddela att den kommer passa alldeles utmärkt! Vill attt tiden ska gå lite fortare nu, kan det inet vara den 12 juni imorgon typ. Ser fram emot det hela med skräckfylld förväntan. Så gott folk den 12 juni kommer denna blogg pryda min nya fina tatoo.

Av MLI Wolfchild - 14 mars 2007 14:03

Nya fina Vagabondskor. Gula - Så som det ska vara nu i vår.

Av MLI Wolfchild - 13 mars 2007 23:49

Just nyss hörde jag ett svagt ljud utifrån. Började lyssna för att komma underfund vad det var. När det blev högre hörde jag att det var en kanada...gås (konstigt det lät i singular) iallafall.Det var en ensam kanadagås som letade efter stt gäng. Våren kommer med stormsteg!En sak undrar jag över dock. Hur kan dessa fåglar veta att våren har kommit tidig här i år? Måste ha bra kontakt med vinterfåglarna här uppe i norr. Kanske är så att dessa börjar en kvitterkedja som sprider sig via Danmark och Tyskland ner mot sydligare breddgrader. HIV-Tjejen, som jag berättade om i förra inlägget, har nog påverkat min fantasi en aning.

Av MLI Wolfchild - 13 mars 2007 23:26

Rockkullans bror har varit och jobbat i Italien en sväng. På våningen över honom i hans hyreslägenhet så bodde det en tjej som var minst sagt udda. Hon kom en dag och sa att hon trodde att hon fått HIV i håret.Rockkullans bror tittade lite undrande på henne och frågade förstås:- HIV?! I håret?!- Ja, sa hon allvarligt.Vi tar det från början:Hon hade varit iväg till ett köpcentrum och shoppat lite. Där hade hon parkerat i ett parkeringshus som hade blodpölar på golvet som kom från någon med HIV(enligt henne, (förmodligen var det vattenpölar eller något som blivit färgat av rost)). Dom andra besökarna som hade parkerat på samma parkering hade då klivit i dessa pölar och tagit med sig blodet, och HIVet in i köpcentrumet. Sen hade andra besökare klivit i deras fotspår och tagit med sig HIVet in i affären som hon köpt sina byxor i, och före innan hon köpt dessa hade andra provat dom och överfört blod från sina skor till byxorna. När hon sedan provade, och köpte dessa fick hon med sig HIVet i påsen. I denna påse hade hon även lagt en mössa som hon köpt, då hade HIVet hamnat på mössan. Och sen när hon hade tagit på sig mössan hade hon fått HIV i håret.Hmm, man kan ju inte beskylla henne att ha dålig, och olivlig, fantasi. Intelligensen var det ju tydligen värre med.

Av MLI Wolfchild - 10 mars 2007 15:52

Jag såg säsongsavslutningen av "What about Brian" i onsdags. En av karaktärerna hade dött i förra programmet, och nu så fick dennes fru ett paket som han skickat innan han dog. Tyckte det var komiskt, inte för att denne hade dött tro inte något sådant, utan att det var den tredje såpan detta hände. Och nu kom det sig att jag såg alla dessa olika såpaprogram på mindre än en vecka. I "OC" hände ju samma sak, Marissa hade skrivit ett brev och skickat det med post till Ryan samma dag som hon dog. Detta hade dock kommit fel ett x antal gånger och det var inte för ens månader senare som det kom rätt.Den tredje serien som detta fenomen uppenbarade sig var "McLeods döttrar", detta avsnitt var dock en repris. Men det var samma sak där. en av karaktärerna dog, men postade ett brev innan denne dog till sin fru.Alla tre döttsfall var olyckor också, men "som tur var" hann personen skicka iväg en hälsning/kärleksförklaring innan denne lämnade jordelivet. Så passande.Jaja jag kollar en hel del på TV. Men tycker om att koppla av framför TVn på kvällarna, och två av dessa serier följer jag. Sen i brist på annat så blir det att man hamnar där på dagarna också, och då blir det att man tittar på mer eller mindre bra serier också. Komiskt var det iallafall.

Av MLI Wolfchild - 9 mars 2007 23:04

Tittade på Hjälp ikväll. Och hjälp så bra det var! Tog några avsnitt för att komma underfund med deras humor, och måste erkänna att jag rynkade lite på näsan åt det första programmet. Men allt eftersom så har man kommit sig ner på deras nivå, kan kanske bero på hur trött man är också vad vet jag. Visst han killen som gjorde somarlovsmorgon-tippen (Lasse eller Morgan, vet inte så säkert vem som var vem), och som spelar honom som har lätt för att få utlösning. Han tycker jag inte är kul, har lite svårt för honom. Men däremot Robert Gustavsson som den st-st-stammande Papa är ju klockren! Sk-k-k-kitbra var ordet.

Av MLI Wolfchild - 9 mars 2007 16:05

Idag gjorde jag gröt till frukost. Tänkte vara lite smart och använda grötskeden som syltsked först och sen skölja av den, gröten har en tendens att fastna mer på skeden. Smart var ordet.Iallafall.Jag brukar ha på sylt över gröten, och då ser man ju hur mycket man ska ha. Denna gång höftade jag till lite med en ganska stor hög i djuptallriken, såg ut att vara lika mycket som jag rukar ha. Men believe me jag var helt ute och cyklade. Visade sig att det nästan blev mer sylt än gröt. Nu har man provat det också, sylt med gröt check. Men tro mig när jag säger:I n t e gott!

Presentation

Omröstning

Går du med kärlekens fjärilar i magen just nu?
 JA! Dom dansar rave där inne.
 Ja lite.
 Nja.
 Nej, dom ligger i dvala just nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards