Alla inlägg under juni 2006

Av MLI Wolfchild - 29 juni 2006 22:21

Var hemma idag också. Har en väldigt enerverande hosta! Låter som lite högfärdshosta bara, men ack så ont den gör. Tar jag i river det som f.a.n i halsen, sen ligger slemmet för långt ner så oftast kommer det inte upp något, ligger bara där nere på botten av lungorna och retar. Inte nog med det så försvinner rösten titt som tätt också. Nu är det v e r k l i g e n synd om mig!Hörde om en kille som var förkyld nyligen, han hade också en sådan här hosta men han fick inte upp något slem alls, inte ett dugg! Gick och kollade upp det efter ha gått så ett tag, och det visade sig att det var var! Vitt.Äckligt.Var.I. Lungorna.Hur hemskt låter inte det på en skala. Han hade det värre han.Nu går man och är supernojig, tänk om det samma sak händer mig! Men tröstar mig med (eller försöker iallafall) jag brukar få hosta när jag är förkyld, och jag hoppas och ber att det bara är en "normal" sådan denna gång också. Hypokondriker? Jag? Förstår inte vad du pratar om?Från det ena till det andra så har varit hur fint väder som helst idag. Har stundvis gått och grämt mig lite för att jag inte har kunnat njuta av det. Men förnuftet säger att det inte är inte toppenbra att lägga sig i solen om man är förkyld, har dåligt med vätska som det är då.Solsting nästa? Nej tack.För det tredje var jag ute och gick med hunden nu i kväll, tog det lugnt men ändå så flåsade man som en argsint tjur. Tur att jag inte mötte någon där i skogen, annars skulle dom väl tro att jag var en bäng älgtjur som har och blivit kåt i förtid. Om jag inte misstar mig, så är dom normalt brunstiga på hösten någon gång. Hade väl blivit skjuten på stört. Står i tidningarna att jägare som var ute och tränade med sin hund misstog ung kvinna för att vara argsint älgtjur.Pinsamt, både för honom o c h för mig där uppe i Körsbärsdalen, i Nagijala. Går ju inte ens att försöka förklara det på ett snyggt sätt för dem!Säger bara det, tur att jag inte mötte någon där i skogen!

Av MLI Wolfchild - 28 juni 2006 21:56

Skulle ha lyssnat på pappsen, när jag vaknade denna morgon var det till och med värre. Trodde det inte gick, men tydligen. Tyck synd om mig!Hatar att vara sjuk. Täppt näsa, hosta och illröd hals. Smärta! Nu hjälper inte ens Strepsilerna. Reklamer är båg, båg, BÅG! Känns skönt när man kan skylla på något.Var hemma, ingen idé att åka och jobba när man inte kan göra sitt jobb. Var upp vid 6 och berättade för mammsen och pappsen att jag stannar hemma. gick och la mig igen och sov fram till 12. Hur skönt som helst, olyckligtvis förmådde jag inte att sova bort förkylningen, den hänger kvar med naglar och tänder, allt den förmår. Envisa sak!Resten av dagen spenderades framför TVn och datorn. Kollade febern vid ett tillfälle på kvällen, hade 37.9 Ett kallblod som jag, som brukar ha runt 36.7-36.9 kände att tempen var högre än vanligt.Regnade hela dagen, var ganska vaggande när man ligger så man hör smattret på plasttaket på altan. Ganska sent på kvällen klarnade det upp och det blev ett underbart slut på dagen. Luften var frisk och solnedgången magnifik.Suget att gå ut och fota lite blev för starkt, så jag och hunden gick ut en sväng. Svängen blev längre än vad jag hade räknat med. Var på ett ställe men visste att det skulle kunna bli bra bilder på ett annat. För att komma dit måste vi korsa en skogsdunge. Visste att det skulle finns en stig rakt igenom, men hittade den inte. Körde off pist, och det var inte särskilt smart. Det var blött långgräs och dyvåta ormbunkar. När jag kom igenom var jag genomblöt från låren och ner. Gick ut på en åker och tog några bilder. Gick till en annan åker, en lerig en, och tog några fler bilder. När vi kom hem såg både hunden och jag ut som ena riktiga lortgrisar. Men fick några bra bilder, så det var värt det. Här är några av dem:

Av MLI Wolfchild - 27 juni 2006 14:57

Denna dag började inget bra, vaknar och har ont i halsen. Och då menar jag verkligen o n t. Inatt när jag skulle sova kände jag att jag förs, fast jag låg under termotäcket (typ samma som duntäcke, fast utan dun). Dessa täcken använder familjen under vintern då det är kallt, men nu fanns det inget annat att tillgå, eller rättare sagt jag orkade inte leta efter mitt sommartäcke.Är ganska frössen av mig så jag la inte någon större tyngd på det.Jaha så vaknar man och ska svälja. "A J"Vänta nu, det var inte eld som slank med ner va? Öppnar ögonen och känner efter. nej, det var bara min hals som har förvandlats till sandpapper format supergrovt. Jag kommer på att jag har Strepsil halstabletter. Nu ska vi se om reklamen stämmer, tänker jag, känns ju verkligen som jag har svalt en såg. Jag masar mig upp och går ut till hallen där min väska ligger. Letar fram förpackningen bland all bråte och tar en. Väntar några sekunder, för det är väl det dom lovar i reklamen? Snabb verkan?Jo men ta mig sjutton så hjälper det ganska omgående. Vad bra, nu kan jag jobba utan att gå under.Jag nyser en del under dagen och det går åt ett par-tre streppisar. Men det känns som detta är något övergående, imorgon är det tillbaka till det normala.På kvällen rekommenderade min pappa mig starkt att ta Ipren eller Alvedon innan jag gick och la mig. Eftersom jag inte ansåg det vara någon fara, struntade jag i dessa förordningar. Är inte den som knaprar piller i onödan, räcker med all Ipren jag måste stoppa i meg när jag har mens för att kunna fungera.Så, som sagt, jag struntade i det och gick och la mig ändå. Men jag letade fram mitt sommartäcke, hade ju haft med mig det till Lexand så det var nedstoppad i en påse. Självklart, daa, det visste jag ju egentligen! Sen sov jag med b å d a täckena på mig. Lika bra utifall så där.

Av MLI Wolfchild - 26 juni 2006 21:58

Randy/Rutie, som jag berättade om i ett tidigare inlägg, var ju som sagt i sitt esse när vi träffade på honom på midsommardagen. Här är hans ljuvligt dåliga skämt/vitsar:-Två myror, och en stack!-Två traktorer, och en åker!-Två snickare och en såg!________________________________-Hur många av indianerna fick plats i trädet då?-Hela stammen!-Hur fick du jobbet som elektriker då?-J, jag har ju lite kontakter.___________________________________-Katt åt elskåp, blev proppmätt.-Katt åt lampa, lös i magen.-Katt åt rullgardin, såg bra ut.-Katt åt engelsk dagbok, fick "diary".________________________________________(Mindre uppskattade)-Vad sa Hitler till taxichauffören då?-Full gas.-Vad körde Hitler med i sin bil då?-(l)judisolerat-Vad säger man om hora som han med bussen?-Slapp springa!_______________________________Vi hakade på lite när vi hade kommit hem och låg i sängen.kompletterades även på Siljans, på söndagen)-Bättre en rövare i poolen, än en polare i röven.-Bättre pissa i stuprännan, än att stupa i pissrännan.-Bättre en back i hallen, än ett hack i ballen.

Av MLI Wolfchild - 25 juni 2006 21:56

För att kunna umgås så mycket som möjligt innan vi skulle spridas igen, klev vi upp ganska tidigt. Vi fixade ordning efter gårdagen, var bara lite småplock så det gick snabbt. Vi duschar och fixar oss för att sedan gå in till stan och fika. F hade sett att Hörnösandstolken var i stan så för vi går ringer vi henne för att kolla om hon har tid och lust att träffas. Självklart har hon det och vi bestämmer träff på Siljans Kafetareia. Jullebulle, Pappersmannen och Äventyrstjejen kommer också dit och vi får en mysig pratstund. Vid ett tillfälle försöker stackars HT berätta om sin kompis som har blivit skjuten av en rikoschett, men blir osäker för en sekund om det heter rekyl eller rikoschett. Hon tittar frågande på oss, och vi berättar att rekyl är när man avfyrar ett vapen och trycket gör att det slungas bakåt. Och rikoschett är när en kula studsar i en sten eller dylikt. Jullebulle säger:-" Ja som den där gubben i en film som är instängd i en värdetransport, och hotar med att skjuta killen som står utanför.-"Ja, haha, skottet far och studsar åt alla håll piong, piong! (Jag fantiserar)-" Och man blir skjuten två gånger av samma kula." (Pappersmannen hakar på)Sen är ursårningen ett faktum, vi övergår till att göra CSI-fall av det hela, där gubben har blivit skjuten i en värdetransport i ett kassavalv. Han är skjuten två gånger men det finns bara en kula, dessutom visar det sig att mannen är drunknad så han dog inte av skotten, han var redan död. Det betyder att han redan var död när han blev skuten av ett hemmagjord pickadoll, som dom stack in i ventilationstrumman samman med en fiberoptiklampa. Men på kulan så finns ett fiber som till slut leder till en tänkbar gärningsman.Stackars HT får inte ens berätta färdigt.Nu börjar klockan bli mycket och alla måste iväg. Vi säger hejdå till varandra och sprids igen. Jag, F och R går hem och lagar mat, rester från midsommaraftonen, och äter. Sen blir det ihoppackning och avskedskramar. Alltid lika jobbigt.F cyklar och slänger glasflaskor med mera, som har uppkommit under festandets gång. Jag skjutsar R till stationen, dit hennes buss kommer, och styr sedan kosan mot hälsingeskogarna igen.

Av MLI Wolfchild - 24 juni 2006 23:31

På midsommardagen sov vi länge. Vaknade vid 12 någonting, inte supersent men senare än hitills denna helg. Vi kliver upp och är väldigt ambitiösa, städar undan efter gårdagens partay. Ingen av oss kan förstå hur åtta själar kan stöka till det så. Alla tre blir förvånade när vi städat klart och inser att klockan redan är 13.30Det är bara tre timmar kvar innan gänget (Jullebulle, pappersmannen och äventyrstjejen) ska komma, bäst att sätta fart, och göra sig iordning inför kvällens aktiviteter. Har bord beställt på Skutan (en restaurangbåt) till klockan 19, men före det ser jag och P fotbollen mellan Sverige - Tyskland. Resten är ute och spelar kubb. Jag R och F börjar gå in mot stan innan matchen är slut, för våran del är den ju det iallfall. Vi ska ta ut pengar inför kvällen.Efter ha ätit. inte helt kritikfri, mat. Vissa tyckte det var för lite mat, andra tyckte det var för låg standard på råvarorna. Vilket var helt rätt. Jag fick dock en jättegod maträtt som jag inte orkade äta upp. Tallriken vandrade runt till dem som var mer hungrig, det komiska är att vår servitris uppmärksammar det och kommenterar det med ett leende. Ja så är det när man känner varandra tillräckligt väl för att våga.Det fanns ingen efterrätt på båten som tilltalade oss så jag F och R intog Tequilapaj, rester från midsommaraftonen, hos F istället. J, P och Ä åkte hem för att vila bort bakfyllan som fortfarande satt hårt i hos vissa.Efter ett ett glas vitt och lite tjejsnack har klockan blivit 22, och det är dax att sätta fart! Vill inte mötas av samma öde som gårdagen. Det gör vi inte heller. Jag och F tog en drink och en shot när vi kom in, och R enbart en shot. Sen blev det dansa av!När vi sitter för att ta igen oss lite framåt slutet ställer det sig en kille bakom mig och tar uppmärksamheten från mitt berättande, på TSP (teckenspråk). Han viftar något som R tycker liknar "Mer dricka, inte!"Jag ser att mina vänner tittar på något bakom mig och vänder mig för att se vad det är. Det visar sig vara Jocke. Kul att träffa honom, lika charmig och rolig som vanligt. Han impar genom att visa sina kunskaper i TSP, han kan mer än vad till och med jag visste. Efter ett tag kommer en av hans polare och försöker sig på TSP han med. Var en underbart rolig syn! Engenkomponerade, och lite ologiska, tecken för at gå ut att röka. Vi pratar en stund med honom, och sen går vi tjejer och dansar och han går och tar luft. Sen ser vi honom sporadiskt under tiden som är kvar, varje gång så drar han till med något tecken.När kvällen är slut styr vi stegen mot Leksandsgrillen, en given plats efter en kväll på luckan. När vi sitter där, R och F ätandes och jag tittandes på folk, säger Lina:-"Titta där är en av bartenrarna från luckan, och han ser full ut."Jag tittar dit och ser att så är inte fallet, det är "Randy" (har många gånger haft radigt på sig). Ikväll är han dock "Rutie" och, som Lina sa, mycket lik bartendern. Han har festat med en kille han bygger hus åt, ett pokersnille. Randy får syn på oss, och dom slår sig ner och äter med oss. Snart kommer Pokerkillens skjuts och Randy blir ensam kvar. Han är i sitt esse och underhåller oss med ljuvligt dåliga skämt!Min favorit blev:-Hur många av indianerna fick plats i trädet då?-Hela stammen!När hans s t o r a lager av dåliga skämt är tömt, eller snarare när hans minne tryter, går han vidare för att leta upp någon "eftergas" som han så fint kallar det. Vi tjejer, som inte är några vana "två-dagars-festare" och behöver ingen "eftergas", fortsätter vägen hemåt och går och lägger oss. Vi somnar ovaggade ganska snart.

Av MLI Wolfchild - 23 juni 2006 18:07

Klockan ringer 10, ett måste om vi ska kunna hinna med allt ska göras före andra halvan av gänget kommer. Vi lägger köttet i marinad för att sedan gå in till stan och handla det sista, lite komplettering så där. Vi är inte dom enda som tänker i dom banorna, alla har lite udda saker på bandet. En framför oss köper hundmat, papperstallrikar, cigaretter och en gurka. Hoppas hon inte komponerar något av det!Träffar på våran gamla Svenskalärare (eller svensklärare som han insisterar på att vi ska säga.) Vi står, självklart!, vid godiset och fyller två påsar med mumma när han får syn på oss. Han säger skämtsamt något i stil med:-"Det där är inte bra för figuren."Både Renskötarn och jag lyser upp där vi står med näsorna i godislådorna. Vi bokstavligen överöser honom med frågor och uttalanden.-"Hej!" (R och jag i kör)-"Hej." (Sv.L lugnt och stillsamt)Sen berättar vi att vi sett honom tidigare under dagen när han var till grannen mittemot F. Han tittar undrande på oss ett tag, sen förstår han vad vi menar. Han berättar att han ska äta midsommarmaten där, och vi berättar att vi ska göra det hos F. Vi fortsätter att terrorisera honom ett tag och fråga lite frågor om det svenska språket som vi finular på, sen lyckas han slita sig loss ur vårat grepp och går vidare. Vi betalar och berättar entusiastiskt för F, som har stått och väntat utanför med påsarna från Konsum, om vårt möte med våran bästa lärare.Därefter går vi hem och förbereder det sista. Klockan 15 tänder vi grillarna och kort därefter strömmar gänget in. Med finns även Jullebulles polare "Äventyrartjejen", en helmysig tjej som också har läst teckenspråk, och F:s kompis "Kia", en jättetrevlig tjej som är lite blyg i början.Vi grillar, äter gott och pratar en massa, som vanligt. Till efterrätt blir det "Frozen Margarita paj" Hur god som helst, smakar ingen sprit alls. Vid 20-snåret börjar vi gå inåt stan till för att delta i firandet i "Gropa". När vi kommer dit vid 20.45, möts vi av 10 000-tals andra personer som också vill dansa runt stången. Stången har man fortfarande, efter en timmes resande, inte fått upp helt! Blir en hel procedur med påhejningar och tal innan den till slut var helt uppe, lite sned dock.Sen blir det dansa av! Bland annat "Små grodorna", "Prästens lilla kråka" och "nu ska karusellen gå". Jag Skrattar så jag knappt kan sjunga med, har inte haft så roligt någon gång när jag har dansat runt midsommarstången!När sången och dansen är slut följer vi strömmen ut på gatorna, går runt lite där för att sedan styra kosan tillbaka till F:S place där tacopajen väntar. Men innan dess svänger jag, pappersmannen och äventyrstjejen in till tivolit som ligger på vägen. P och jag åker en karusell och sedan går vi hemåt. Där hemma håller resten av gänget på som bäst att stoppa i sig av pajen. Finns även vattenmelon, som blir serverad i stekpanna! Har inget annat stort kvar som är rent. Men som sagt, man tager vad man haver.När vi än en gång är mätta och glada går vi en sväng till, in till stan. Drar från tillställning till tillställning, men det finns inget som tilltalar oss någonstans. Ändra är det fullt eller för kort tid kvar för att det ska var avärt att entra. Efter ett tag känner Jullebulle, Pappersmannen och Äventyrstjejen att det är dax att tänka på refrängen, och börjar gå hemåt. Dom har en fem kilometers vandring framför sig.Vi som är kvar hamnar utanför "Luckan", där vi träffar på en Martin och en Andreas som vi pratar med. Vi Får även låna toaletten av Martin, som bor i närheten. Tack Martin!Nu börjar den ljusa natten byta skepnad till tidig morgon och vi känner att det är dax att säga hejdå. Vi går hem och lägger oss, och somnar ganska omgående. Helt utpumpad efter en helt underbar midsommarafton!

Av MLI Wolfchild - 22 juni 2006 22:45

I torsdags kom jag fram till Leksand vid 20-snåret. Blev ett kärt återseende med Fikomanen. Vid 21 åkte vi in och skulle hämta upp Renskötarn som kom med buss. När vi står vid tågstationen ringer hon och säger att hon är i Insjön (ligger typ sju km från Leksand) bra tänkte F och jag, då är hon här snart. Sen går tiden, men ingen buss och ingen R. Tills slut ringer jag upp för att kolla om det har hänt något, så här lång tid tar det bara inte från Insjön och in till Leksand! Hon svarar skrattandes och säger att NU är hon i Insjön, hon var i Djurås tidigare. Herregud, hon har bott i Leksand i ett år och åkt den där vägen, mellan Borlänge och Leksand, ett x antal gånger! - "Jag såg ett gult hus och gissade att vi var i Insjön, vet att det finns ett sådant där." F l u mIallafall så kommer bussen kort därefter, eller snarare bussARNA. Det var två stycken, många som vill fira midsommar i Leksand och Dalarna. Folk börjar strömma ut och bland dom våran lilla Renskötare, kommer med snabba steg, ger en kram och går därefter och letar upp sin väska. När hon kommer tillbaka berättar hon att hon är JÄTTEkissnödig! Toaletten fungerade inte på bussen och chauffören vägrade att stanna, fast mer än hälften av resenärerna var nödiga. Sicken en!Vi svängde in på OK/Q8 så hon kunde lösa krisen.-"Så kissnödig har jag inte varit på länge!" utbrister hon när hon sätter sig i bilen.Kosan bär av mot Hemköp för att handla. Klockan har nu blivit tjugo i tio, och Hemköp stänger 22. Blev till att skynda sig! Vi hann handla det mesta av våran del av provianten, inför midsommaraftonen. Andra halvan handlade Pappersmannen och Jullebulle. Vi kom ut från Hemköp vid 22.10 Förlåt Hemköp! Men vi var inte sist ut iallafall, personalen fick nog en hel del övertid den kvällen.När vi kom tillbaka till F stuvade vi undan varorna i alla skrymslen å vrår, utrymmet under en hylla och under köksbänken fick agera skafferi i brist på ett riktigt sådant. Efter det ringde vi videosamtal med min 3G till Fillebeau, och språkade i en halvtimme. Blev bla lägenhetsprat och midsommarplaner. Sen uppdaterade vi varandra om våra liv medan vi bäddade iordning sängarna, fixade till oss inför kvällen och i sängarna innan vi skulle sova (F och jag delade säng och R sov i extrasängen jag hade med mig). Sen var det dax att sova, var bäst att ladda batterierna inför den kommande, minst sagt hektiska, helgen vi hade framför oss!

Presentation

Omröstning

Går du med kärlekens fjärilar i magen just nu?
 JA! Dom dansar rave där inne.
 Ja lite.
 Nja.
 Nej, dom ligger i dvala just nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<<
Juni 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards