Alla inlägg under februari 2007

Av MLI Wolfchild - 26 februari 2007 14:46

Nerver let go - Bryan Adams (Soundtrack till filmen The Guardian)Can you lay your life down, so a stranger can live?Can you take what you need, but take less than you give?Could you close every day, without the glory and fame?Could you hold your head high, when no-one knows your name?That's how legends are made, at least that's what they say.We say goodbye, but never let go.We live, we die, 'coz you can't save every soul.Gotta take every chance to, show that you're the kinda man who;Will never look back, never look down,and never let go.Can you lose everything, you ever had planned?Can you sit down again, and play another hand?Could you risk everything, for the chance of being alone?Under pressure find the grace, or would you come undone?That's how legends are made, at least that's what they say?We say goodbye, but never let go.We live, we die, 'coz you can't save every soul.Gotta take every chance to, show that you're the kinda man who;Will never look back, never look down,and never let go.Gotta take every chance to, show that you're the kinda man who;Will never look back, never look down,and never let go.We say goodbye, but never let go.We live, we die, 'but you can't save every soul.Gotta take every chance to, show that you're the kinda man who;Will never look back, never look down,and never let go.Will never look back, never look down,and never let go.

Av MLI Wolfchild - 26 februari 2007 13:18

Skrattar fortfarande lika mycket åt denna söta kille. Härligare skratt får man leta efter!

Av MLI Wolfchild - 25 februari 2007 21:46

Jag och en kompis började diskutera Budweiser. Alla "coola killar" på film dricker denna öl. Men egentligen är denna öl en "tjejöl" ju. Är en av de blaskigaste ölsorter som finns. Finns bara en blaskigare sort, enligt oss iallafall, och det är Corona.Så så särskilt coolt anser vi inte det vara när en kille, i någon film, vrider av kapsylen på en Budweiser och börjar klunka i sig. Själv anser jag Heineken vara den godaste ölen.

Av MLI Wolfchild - 25 februari 2007 21:33

Blev stoppad av polisen idag. Rutin-alko-koll. Jag blev sist i raden av fyra så jag fick vänta en stund. När polisen kommer fram frågar han efter körkort. Jag, som redan har tagit fram det, lämnar över det. Poliskillen tar emot det samtidigt som han säger:- Du ska få blåsa lite också. Har du varit med om detta tidigare?- Ja, svarar jag.Jasså det har du, svarar han med undran i rösten, du ser inte ut att ha haft körtkort så länge.- Snart fem år, svarar jag (börjar bli lite irriterad)- Jasså då ser du yngre ut än vad du är, får jag till svar då.Tack då! Visst jag skyller på att jag var helt osminkad och hade mössa på mig. Men endå!Svarade inget utan väntade på att få blåsa. Polisen ser ut att få lite dåligt samvete och försöker trösta med:- Men det tycker jag du ska ta som en komplimang. Hade ju varit värre om det hade varit åt andra hållet.Hmm jaja visst. Men jag har inte kommit till den åldern där jag tycker det är bra att se yngre ut än. Så svaret är nej, tänkte jag medan jag svarade med någon medhållande kommentar.

Av MLI Wolfchild - 21 februari 2007 14:33

Jag sitter och läser tidningen i köket och syster sitter inne på sitt rum framför datorn. Plötsligt hör jag hur det börjar leva om i tvättstugan, som ligger innanför köket. Först en smäll mot elementet och sen hur någon krafsar, därefter börjar fräsandet och morrandet. Min första tanke var att två av våra katter bråkar med varandra, och går in för att dela på dom. Men synen som möter mig var en helt annan. Vår ena katt har fastnat med en klo på baktassen på toppen av elementet och hänger och dinglar. Att ha hela sin katt-tyngd på en stackars klo gör fruktansvärt ont. Jag blir så paff först att jag inte kommer mig för att göra något, sen kickar hjärnan igång och jag springer fram medan jag skriker på syster. En rivning på handen och fasthållning senare lyckas katten själv ta sig loss medan jag håller honom. Jag går på skakiga ben därifrån, och i hälarna kommer en haltandes katt.Kattstackarn!

Av MLI Wolfchild - 20 februari 2007 22:47

Mamma och pappa sitter som på nålar framför TVn. Året är 1978 (eller nått ditåt). Stenmark ska snart göra sitt åk, men först är det Vorfahrer. En Vorfahrer sticker iväg, sen en till och sen en till.Mamma är extremt nervös och utbrister till slut:- Men hur många är dom där bröderna Vorfahrer då?!För dom som inte vet så betyder Vorfahrer föråkare på tyska. Sådana som visar hur banan går etc. Har alltså inget med tävlingen att gör och är i n t e bröder!Det mest komiska är att mamma har läst tyska.Är man nervös så är man.

Av MLI Wolfchild - 19 februari 2007 18:02

Har tagit några steg ytterligare när det gäller min drömresa till Australien. Satt och kollade runt på IT och hittade in på en sida med sportartiklar. Där hittade jag på backpack-ryggan jag fick tips om förut. Jag mitt spunk tappade bort lappen där jag skrivit ner namnet på den. Så till min stora lycka så slipper jag gå och gräma mig mer. Hittade även en sovsäck för varmare breddgrader. Denna är utrustad med ett myggnät, så man kan stänga ute alla irriterande flygfän. Dessutom har den en packstorlek på 12 * 14 cm! Behöver all plats jag kan få i ryggsäcken så denna är perfekt!Om ni blev intresserad av sidan så klicka här

Av MLI Wolfchild - 18 februari 2007 22:45

Den stationära datorn får spunk ibland. Någon gång då och då får den för sig att inte "uppdatera" en av bloggarna jag läser. Alltså sidan hänger sig, datorn menar att bloggaren inte har skrivit något nytt. Men går jag in på en annan dator, så visar det sig att personen visst har gjort det.Efter det blir det en maktkamp mellan mig och datorn. Jag går in på sidan och datorn vägrar uppdatera. Så håller vi på ett tag, sen ger datorn upp och börjar uppdatera som vanligt igen. Konstigt. Mycket konstigt.Visst jag är tjej och inte megateknisk, men jag gör ju inget. Utan helt plötsligt så hänger sig sidan, och lika plötsligt börjar den fungera igen.Men än så länge har jag alltid vunnit våra mätningar. Har just vunnit en. Känns skönt. Pilutta dej stationära spunkdator!Envis? Skum?Udda?Självklart!

Presentation

Omröstning

Går du med kärlekens fjärilar i magen just nu?
 JA! Dom dansar rave där inne.
 Ja lite.
 Nja.
 Nej, dom ligger i dvala just nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards