Direktlänk till inlägg 22 augusti 2007

Vilsen.

Av MLI Wolfchild - 22 augusti 2007 22:49

Livet är som en berg och dalbana och just nu går det väldigt mycket ner i mitt liv. Känner mig rätt vilsen för tillfället:

Jag jobbar extra, vilket innebär att jag måste ta det jag får i princip. Tar jag det inte finns det inga garantier för att jag får något mer över hvudtaget. Visst dom söker två halvtidstjänster där nu men vad hjälper det mig? Det blir en trygghet att veta säkert att man får jobba men man kommer inte så långt på. Skulle nog inte ha råd med en lägenhet på det, inte en som man kan få plats med lite mer än en säng och en TV i iallafall.

Funderar på att söka något säsongsjobb i Sälen eller flytta tillbaka till Norge och jobba med något där. Får jag ett jobb i Sälen gör att jag kan skjuta upp problemet en bit in i framtiden iallafall.

Har en skola som jag kommit in på också, men som jag tackade nej till. Just nu känns det dumt eftersom då hade jag haft något, men kan ju inte välja att ta ett lån bara för att ha något att göra!


En annan sak är att mina föräldrar funderar på att flytta ifrån huset, till något mindre inne i stan. Dom har sagt det länge, men nu verkar dom ha bestämt sig. Efterdom jag inte har något eget, och inte vet när jag kan tänkas få så innebär det att jag måste börja sälja av saker och typ hyra ett förråd att ställa resten i.

Sen visade det sig att killen jag dejtade inte var något att ha.

Ingenting går vägen nu!

Försöker att inte gräva ner mig, men det känns så tröstlöst just nu! Kan jag inte få se en skymt av slutet på denna tunnel iallafall?! Måste allt komma på samma gång också? Åhh!

Insåg just att detta inlägg inte är så olikt mitt förra, men det får bli så. Skriver för min egen skull, för att få ner tankar till text. För hoppningsvis det klarnar lite då och man kan ta nya tag för att ta tag i problemen. Eller... Ja ni fattar... Blir mest en massa svamel nu, så det är lika bra att jag slutar. Kommer bara krångla till det mer om jag försöker förklara hur mina tankar går just nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MLI Wolfchild - 29 juni 2008 11:54

Sitter och läser en annan blogg och klickar på en film som han har lagt upp. Det handlar om ett lejon som bott hos några när han var liten. När han blev större bestämde dom sig för att lejonet skulle få återgå till det vilda.   Ett tag senare åker d...

Av MLI Wolfchild - 29 juni 2008 11:51

Såg nu när jag gick in för första gången på hundra år att jag fått en utmaning av en kompis. Den gick ut på att jag skulle uppdatera min blogg.   Så här kommer den, bättre sent än aldrig har jag hört.     ...

Av MLI Wolfchild - 29 april 2008 11:55

Har känt att dessa två dagar hemma har gått alldeles för fort. Har massor som ska göras på lite tid, men nu ser det ut som jag kommer hinna med allt. Än är väl inte dagen över, men det mest, och det viktigaste, är gjort. Nu är det bara småsaker som s...

Av MLI Wolfchild - 28 april 2008 11:20

Jag brukar inte ha några problem med att hinna med allt jag ska, eller åtminstone har jag aldrig känt så. För ens nu! Har precis flyttat hem från Sälen efter en säsong där (för dom som har missat det) och har inte riktigt landat än. Det började med a...

Av MLI Wolfchild - 27 april 2008 22:03

Slutade jobba redan torsdagen den 17 april. Efter det hade vi tredagars fest. Eller på torsdagen åt jag och Stina i charken (joobarkompis på ICA) gott på Rådhuset, sen hämtade Bela (jobbarkompis på ICA) upp oss och körde hem oss till Henne och Ellen....

Presentation

Omröstning

Går du med kärlekens fjärilar i magen just nu?
 JA! Dom dansar rave där inne.
 Ja lite.
 Nja.
 Nej, dom ligger i dvala just nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards