Direktlänk till inlägg 1 september 2007

Jobb,jobb,jobb.

Av MLI Wolfchild - 1 september 2007 19:22

Just nu så står jag i ett vägskäl, och det finns hur många vägar som helst att välja känns det som. För många. Anledningen till det är att för det första så har jag ingen aning om vad jag vill jobba med, skulle vilja prova på något helt nytt. Sen vet jag inte var jag vill att jobbet ska ligga heller.


Som det är just nu så har jag sökt jobb på två ställen, i Leksand och i Sälen, sen har jag fått ett erbjudande om ett jobb i Oslo, Norge. Det finns en hake med alla dessa jobb. Jobbet i Leksand är på 50% (kan få upp graden genom att ta extrapass), dom söker folk till två 50% tjänster, och det är två stycken som har jobbat på Hemköp längre som också har sökt. Det innebär att dom förmodligen kommer få tjänsterna.  Jobben i Sälen är bara säsongsjobb, så dom är tidsbegränsade mellan nov,dec till mars,april. Haken med jobbet i Norge är just att det ligger i Norge, vill jag säga upp mig som svensk och bli Oslobo igen?


Ska jag välja något av dessa jobb eller ska jag söka vidare? Vad vill jag få ut? Kommer jag bli lycklig? Vad krävs för att jag ska bli lycklig?


frågorna är många och några svar syns inte till. Kan dom inte bara komma flygandes, eller åtminstone så kan väl ett tecken dimpa ner som ger en hint om vad som är det rätta valet.


Det som är mest frustrenande är att jag känner olika från dag till dag, vissa dagar känner jag att det ena skulle vara det bästa, andra dagar så verkar alternativ två och tre rätt och sen finns det dagar då jag vill något helt annat. Sökte till en skola tidigare i år och kom in, däremot så valde jag att inte gå den. Det var många oklarheter och frågetecken som inte kunde rätas ut angående själva utbildningen, och jag kände att jag inte ville ta CSN-lån för att gå en utbildning som inte var bra.

Är jag villig att sätta mig i skuld för något dyligt? Svaret blev nej. Men gång på gång kommer suget att gå utbildningen tillbaka. Betyder det att jag ska gå den? Kommer jag att ångra mig om jag inte gör det? Vill jag jobba med något inom den utbildningen i framtiden? Kommer jag ha nytta av utbildningen om jag väljer att joba med något annat?


Varför ska man vara så velig för?


Varför kan inte någon annan hoppa in och bestämmavissa saker åt en.

Jaja, jag vet att det är så här att vara vuxen, och att det bara är att ta sig i kragen och välja. Men ibland vill man lämna över problemen till någon annan som tar besluten åt en.



 
 
underbart tanke

underbart tanke

5 september 2007 13:03

Hej,
trevlig din blogg.
Välj jobbet i Oslo. Kanske mer framtid.
mvh
jobbanet

http://www.jobbanet.de

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MLI Wolfchild - 29 juni 2008 11:54

Sitter och läser en annan blogg och klickar på en film som han har lagt upp. Det handlar om ett lejon som bott hos några när han var liten. När han blev större bestämde dom sig för att lejonet skulle få återgå till det vilda.   Ett tag senare åker d...

Av MLI Wolfchild - 29 juni 2008 11:51

Såg nu när jag gick in för första gången på hundra år att jag fått en utmaning av en kompis. Den gick ut på att jag skulle uppdatera min blogg.   Så här kommer den, bättre sent än aldrig har jag hört.     ...

Av MLI Wolfchild - 29 april 2008 11:55

Har känt att dessa två dagar hemma har gått alldeles för fort. Har massor som ska göras på lite tid, men nu ser det ut som jag kommer hinna med allt. Än är väl inte dagen över, men det mest, och det viktigaste, är gjort. Nu är det bara småsaker som s...

Av MLI Wolfchild - 28 april 2008 11:20

Jag brukar inte ha några problem med att hinna med allt jag ska, eller åtminstone har jag aldrig känt så. För ens nu! Har precis flyttat hem från Sälen efter en säsong där (för dom som har missat det) och har inte riktigt landat än. Det började med a...

Av MLI Wolfchild - 27 april 2008 22:03

Slutade jobba redan torsdagen den 17 april. Efter det hade vi tredagars fest. Eller på torsdagen åt jag och Stina i charken (joobarkompis på ICA) gott på Rådhuset, sen hämtade Bela (jobbarkompis på ICA) upp oss och körde hem oss till Henne och Ellen....

Presentation

Omröstning

Går du med kärlekens fjärilar i magen just nu?
 JA! Dom dansar rave där inne.
 Ja lite.
 Nja.
 Nej, dom ligger i dvala just nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards