Alla inlägg under augusti 2007

Av MLI Wolfchild - 22 augusti 2007 22:49

Livet är som en berg och dalbana och just nu går det väldigt mycket ner i mitt liv. Känner mig rätt vilsen för tillfället:

Jag jobbar extra, vilket innebär att jag måste ta det jag får i princip. Tar jag det inte finns det inga garantier för att jag får något mer över hvudtaget. Visst dom söker två halvtidstjänster där nu men vad hjälper det mig? Det blir en trygghet att veta säkert att man får jobba men man kommer inte så långt på. Skulle nog inte ha råd med en lägenhet på det, inte en som man kan få plats med lite mer än en säng och en TV i iallafall.

Funderar på att söka något säsongsjobb i Sälen eller flytta tillbaka till Norge och jobba med något där. Får jag ett jobb i Sälen gör att jag kan skjuta upp problemet en bit in i framtiden iallafall.

Har en skola som jag kommit in på också, men som jag tackade nej till. Just nu känns det dumt eftersom då hade jag haft något, men kan ju inte välja att ta ett lån bara för att ha något att göra!


En annan sak är att mina föräldrar funderar på att flytta ifrån huset, till något mindre inne i stan. Dom har sagt det länge, men nu verkar dom ha bestämt sig. Efterdom jag inte har något eget, och inte vet när jag kan tänkas få så innebär det att jag måste börja sälja av saker och typ hyra ett förråd att ställa resten i.

Sen visade det sig att killen jag dejtade inte var något att ha.

Ingenting går vägen nu!

Försöker att inte gräva ner mig, men det känns så tröstlöst just nu! Kan jag inte få se en skymt av slutet på denna tunnel iallafall?! Måste allt komma på samma gång också? Åhh!

Insåg just att detta inlägg inte är så olikt mitt förra, men det får bli så. Skriver för min egen skull, för att få ner tankar till text. För hoppningsvis det klarnar lite då och man kan ta nya tag för att ta tag i problemen. Eller... Ja ni fattar... Blir mest en massa svamel nu, så det är lika bra att jag slutar. Kommer bara krångla till det mer om jag försöker förklara hur mina tankar går just nu.

Av MLI Wolfchild - 13 augusti 2007 16:05

Är hemma på en snabbvisit och tänkte uppdatera lite. Det jag har att berätta är bara trista saker.

_____________________________________________


Fick veta igår att Grus inte vill något mer. Så som han betedde sig så kom det inte som någon överraskning, jag vill inte heller något mer. Han var inte värd att satsa på, sa saker när han var full som han lägligt nog inte kommer ihåg i nyktert tillstånd.


Jag var nog för grå och tråkig enligt honom. Jag brukar inte känna mig tråkig, men kunde inte riktigt hänga med i hans svängar. Anledningen till att jag känt mig tråkig är att mycket känns så osäkert i mitt liv just nu, så har inte varit mitt vanliga spralliga jag. Sen var det ganska svårt att planera något att göra när man inte ens visste om man skulle träffas. Kunde svänga snabbt det där, spontant skulle det vara.

Och varför vara med någon som inte tycker om en, när det finns andra där ute som är med värd att satsa på?! Visst gör det ont att han inte tycker om mig, jätteont. Men man måste uppleva det dåliga för att uppskatta det bra.


Tänker inte deppa ihop över detta, sopar detta från axeln och tar nya tag.

____________________________________________


Sen har sommarschemat på Hemköp tagit slut, härdanefter kommer jag jobba extra. Inte kul att inte veta om man får jobba något eller inte! Känns som jag lever på randen av ett stup eller på ett korthus som närsomhelst kan rasa. Vill inte lava i ett sånt vaccum, känner att jag inte är så positiv och sprallig som jag vill vara. Som jag brukar vara! Som sagt så känner jag mig grå och tråkig för tillfället, känner att jag inte vågar slappna av utan går och spänner mig och förbereder mig på att det värsta ska hända. Med mycket.

För hoppningsvis kommer det snart att stabilisera sig, och jag kanåtergå till att vara glad och sprallig igen.


Tills dess är det bara att bita ihop! Som jag sa tidigare:


Man måste ju uppleva det dåliga för att uppskatta det bra!


Det är mitt motto nu.

_____________________________________________


Blev mycket upprepningar i detta inlägg, men blir lätt att man ältar när man skriver av sig. Vi hoppas på, nej vi ställer in oss på att det kommer vara trevligare läsning i nästa inlägg, tills dess:


Hare bra!

Presentation

Omröstning

Går du med kärlekens fjärilar i magen just nu?
 JA! Dom dansar rave där inne.
 Ja lite.
 Nja.
 Nej, dom ligger i dvala just nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards